We Got Married

Assalamualaikum & Heloooo ^^

After several months, baru sekarang aku ada masa untuk share sedikit sebanyak gambar-gambar perkahwinan aku dan dia pada 22 Jun 2013 yang lepas. Porpavor!

Semua orang pasti mengharapkan majlis perkahwinan dan baju sanding/nikah dan sebagainya yang terbaik sebab 1st thing, sekali dalam seumur hidup. Bagi yang teringin dua atau tiga kali, well, no komen ;) I am not into it, keh keh keh.

Okey, set pelamin dan baju comes in package. Dari sebuah kedai yang diberi nama GKS atau fullname Galeri Kasih Sayang Pengantin bertempat di Segama Kota Kinabalu. Their service is quite good, so far, so good. Thanks to all of them for making my wedding ceremony went well with such a beautiful dress and pelamin. Makeup by Laitim. Orang Kota Belud as well.

Kami mendapat pakej yang mempunyai dua persalinan baju, dan untuk reception plus nikah, ianya dibuat pada hari yang sama actually, we choose emerald green + cream color. It was very nice combination even though pada awalnya aku mengidam warna Tiffany Blue untuk baju kawen. Well, spontaneous kadang-kadang sangat membuahkan hasil.

For the second baju, aku benar-benar hilang idea mau pilih warna apa. Si dia pula tidak banyak songeh dan just follow the flow. Thanks to him. Akhirnya, we picked the dress yang berwarna ala-ala dusty pink dengan background putih. Sebab, konon-konon mahukan warna yang sama macam kakak si dia yang bersetuju untuk memilih baju warna putih untuk acara potong memotong kek. Ohya, his sister's wedding was in the next day, 23 Jun 2013 sehari selepas majlis kami. Sekali harung. ^^

Dan, untuk malam berinai, memilih untuk pakai baju tradisi Bajau. Once in a lifetime orang kata. Best, dengan ala-ala crown yang dipanggil 'serimpak' is not really bad at all. I've been dreaming mau pakai baju tu such a long time ago, since childhood. Cuma, sampai terangkat kepala menahan sakit time rambut yang disimpul rapi.

In conclusion, aku dan incik suami sangat berpuas hati dengan baju kawen itu dan terima kasih daun keladi yang tidak terhingga/infiniti kepada ahli keluarga dan saudara mara yang bersusah payah dalam menjayakan majlis keramat itu. Semoga dibalas dengan seribu juta kebaikan hendaknya. Jutaan terima kasih  kepada yang sudi hadir dan memeriahkan majlis kami, dan terima kasih yang tidak terhingga juga buat teman-teman yang sudi datang dan hadiahnya sekali. May Allah bless this marriage till Jannah. Aamiin. Semoga dialah satu-satunya suami buat aku dan aku adalah satu-satunya isteri  buat dia. ^^

Enjoy the pictures. Sikit-sikit cukup lah ya.


Baju tradisi Bajau.


Meet my husband.


Alhamdulillah.


Meet the pengapits.


Us.


Aaah. My mom is not in the barisan. Dia di atas rumah ni tengah santai-santai. Oh my love.


Tidak berapa pasti apa yg benda lucu time ni. ^^
My lovely parent, your daughter will leave home, but will never leave your heart. Love you both till the end of my breath.


MIL & FIL, thank you for having me. Will love you both as much as my parents and do love me ya.


My treasure. Some is missing, let the time fix it. I cherish the great treasure that have been given sebab, once u lose it, u never know sama ada will get it back or not.


Sister in law and her hubby.

p/s ~ spread love. do not hate. forgive and forget.

-end-



2 comments: